27 Temmuz 2014 Pazar

Real Techniques Allık Fırçası


Real Techniques markalı makyaj fırçaları uzun süredir çok popüler, çoğu insanda en az bir tane bu markadan fırça var, tabi her blogda da en az bir Real Techniques yazısı. Real Techniques Blush Brush'ı (Allık Fırçası) aldığımda 'herkes yazmış zaten bir de ben yazmam herhalde' diyordum ama 3 aylık tecrübeden sonra yazmaya karar verdim çünkü benim fikirlerim biraz farklı.

Bu marka çok popüler ve çok övülüyor, allık fırçası ise bir expert brush veya stripling brush kadar olmasa da seviliyor. Ben de tam bir allık insanıyım. Nasıl bazısı rimelsiz evden çıkamazsa ben de allıksız makyaj yapmış saymıyorum kendimi (evden çıkmam demeyeyim çünkü makyajsız gezdiğim çok gün var :)). Herhalde bu durum bu allık fırçasını alırken ne kadar özen gösterebileceğime ışık tutabilmiştir. Fırçayı ilk görüşte beğendim ve internetteki yorumlara baktım, hemen hepsinde çok güzel, yumuşak, sentetik, tüy dökmüyor, doğal uygulama sağlıyor, çabuk kuruyor kısaca kusursuz olduğu yazıyordu.

Yumuşaklık ve tüy dökmeme konusunda ben de aynı fikirdeyim. Kullandığım en yumuşak fırça olabilir. 3 aydır da kıl dökmedi. Kolay temizlenip çabuk kuruyor. Sapı üstünde ayakta durması çok güzel. Zaten renginin dizaynının diğer fırçalarda olmayan bir albenisi var.


Yalnız bu fırça beni en önemli konuda, uygulamada hayal kırıklığına uğrattı. Kılları sık olmasına rağmen kıl yapısından mıdır, yumuşaklığından mıdır bilmiyorum ama bir türlü allıklardan istediğim pigmentasyonu alamıyorum. Yağlı cildim nedeniyle pudra allık (Clarins Prodige Aydınlatıcı Allık, H&M Allık) kullanıyorum ve fırçaya bolca ürün almama rağmen bir kez uygulamayla yüzümde allık var mı yok mu belli olmuyor. Ben esmer olduğum için zaten çoğu açık renk allık bende hiç belli olmaz. Allıklarımın da aşırı pigmentli allıklar olmadığını dikkate alırsak burada tek suçlu fırça diyemeyiz. Diğer taraftan Boots'tan ucuza aldığım markasız allık fırçası, hatta allıkla beraber gelen minik fırça bile renk verme konusunda aynı allıklarla çok daha iyi performans göstermişti. 

Üstelik benim yüzüm bu fırçaya biraz küçük geldi sanırım. Defalarca uygulayarak istediğim renk yoğunluğunu elde etmeye çalışırken allık istediğimden geniş alana yayılıyor. Tam istediğim yere, istediğim kadar allık sürmeyi bu fırçayla başaramıyorum. Pigmentasyon ve kontrol sorunları fırçayı dairesel veya çizgisel hareketler yerine tampon şeklinde (cilde dik olarak bastırıp kaldırarak) kullanınca hafifliyor ama tamamen geçmiyor.

Belki de insanların doğal dedikleri belli belirsiz ve geniş alana yayılmış, dağıtılmış gibi duran allık uygulamaları olabilir. Siz de allık yok gibi dursun diyorsanız veya yoğun pigmentli ya da krem allıklar kullanıyorsanız bu fırçayı severek kullanabilirsiniz ama benim gibi allıkla yüzüne renk getirmekten hoşlananlar, allıkları yoğun pigmentli olmayanlar veya yüzü küçük olanlar bu fırçadan istediği performansı alamayabilir. 

Şu an Real Techniques Allık Fırçası'nı pudra fırçası niyetine kullanıyorum. Geçen hafta fark ettim ki Essie Button da bu fırçayı pudra fırçası olarak kullanıyormuş. Bir pudra fırçasına göre daha çok hamle yapmam gerekse de çok sorun olmuyor. Allık fırçası olaraksa Sephora Professionnel açılı allık fırçasını kullanıyorum. Bu fırçanın tam tersi gibi, neyse onu da başka yazıda anlatacağım :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder