5 Nisan 2016 Salı

Bitenler ve Çöpe Gidenler


Aylardır bitenler yazısı yazmıyorum, yazmadıkça da birikiyor, biriktikçe ben üşeniyorum… Ocak ayından bu yana kullandıklarım ve bahara girerken temizleyip çöpe gönderdiklerimle sonunda karşınızdayım. (Ürünlerin adına tıklayarak detaylı yazılarına ulaşabilirsiniz.)


Sanırım bütün ek kremlerim, nemlendiricilerim vs. aynı ay içinde bitti.

H2O+ Spa Sea Salt Body Butter: Butter dese de krem formunda, çok değişik ve güzel kokan iyi de nem veren bir üründü. Başucuma koyup yatmadan önce nerem kuruysa oraya sürerek kullanıp bitirdim. Sanırım bunu Boyner'de kasanın yanında görüp almıştım. Yine bulursam tekrar alırım ama bulamazsam internetten almak için uğraşmam.

Dalan D'olive Yoğun Bakım Kremi: Gerçekten çok yoğun kıvamlı, hoş kokulu bir kremdi. Yalnız zor dağılıp zor emilmesine karşın pek de nemlendirici değildi bence. Ben bu zahmet karşılığında daha çok nem veren bir şey beklemiştim sanırım. Bir daha alacağımı sanmıyorum.

Bepanthen Krem: Sanırım herkesin evinde bundan bir tane vardır. Ben de bu kremi yara, yanık, sivilce izi, hemen her şey için kullandım. En çok da bıyıklarımı ağdayla aldıktan sonra o bölgeye sürdüm. Elimde SebaMed'in benzer bir kremi var onu kullanıyorum ama bitince Bepanthen'e döneceğim çünkü Bepanthen'in hafifliğini daha çok seviyorum.

Natio Wellness SPF 15 El Kremi: İş yerinde kullandım. Çok güzel kokan, hemen emilen, nemlendirmesi yeterli ve güneş koruması içeren harika bir kremdi. Türkiye'de satılıyor olsaydı tekrar alırdım.

Isana Papatyalı El Kremi: Çantamda taşıyordum. Çabuk emilmesi en beğendiğim ve benim içinde en önemli olan özelliğiydi. Nemlendirmesi fazla olmasa da anı kurtarıyordu. Sert bir tüpte olduğu için sona kalan kremi pek rahat kullanamadım. Ucuzdu diye hatırlıyorum, tekrar alabilirim.


Ocakta elimdeki testerları kullanıp bitirmeye karar verdim. İlk bitenler fotoğraftakiler oldu.

The Body Shop Green Tea Body Butter: The Body Shop'un diğer body butter'ları gibi buram buram kokup iç baymayan (yine de baya parfümlü), kolay emilen ve güzel nem veren bir üründü. Küçücük testerı baya kullandım. 

Cyrene Youth Defense Moisturiser: Muhteşem bir portakal kokusu var ve sanırım bu koku doğal! Bu ürünün de en güzel yanı bu. Onun dışında 15 faktör güneş koruması sağlayan sade bir nemlendirici. Ben daha hafif ve güneş koruması daha yüksek ürünler tercih ettiğim için tam boyunu almam.

Cyrene Epidermal Matrix Age Derying Serum: Çok artiz bir adı olsa da bence çok boş bir ürün. Sıvı, şeffaf bir serum. Sürer sürmez cildin üzerinde kuruyup ince bir film tabakası oluşturuyor. Bu da cilde sahte bir pürüzsüzlük, parlaklık ve gerginlik veriyor. Gerginlik hissi bence rahatsız edici. Üstüne başka bir ürün kullanmak isterseniz de top top olup soyuluyor. Fiyatını asla hak etmiyor bence.

Neostrata Skin Active Celular Restoration Serum: Krem gibi yoğun kıvamlı bir serumdu. Nemlendirmesi harika. Yalnız içinde shea yağı var ve benim yağlı cildime çok ağır geldi. O yüzden tam boyunu almayı düşünmüyorum.

Lierac Premium Regenerating Serum: Denediğim serumlar arasında en sevdiğim oldu. İncecik bir yapısı var fakat nemlendirmesi de cildi yumuşatması da harika. Uzun vadede nasıl sonuç verir bilemem ama ben zevkle kullandım.


Avene Termal Su: Benim için sudan farkı yok. O yüzden zar zor bitirdim. Bir daha almayı düşünmüyorum.

Oral-B Pro-Expert Hassas Dişler İçin Diş İpi: 3. kutumu kullanıyorum, dördüncüsü de yedekte. Şimdiye kadar kullandığım en iyi diş ipi. Çok sıkı dişleriniz varsa özellikle tavsiye ederim.

Listerine Total Care Zero Ağız Çalkalama Suyu: Hafif  tat dediği için almıştım ama bunu da beğenmedim. Sanki ağzımı uyuşturuyor. Yerine Perlodent Sensitive aldım. 

Alverde Aynısefa Dudak Kremi: Çok doğal içerikli, uygun fiyatlı, bereketli, nemlendirmesi iyi bir dudak kremiydi. Dudak kenarında birikmiyor, yağlı yağlı parlamıyor. Kendi dudak kremimi yapmaya karar vermiş olmasaydım yeniden alırdım. Yani bulursam tabi. Maalesef Almanya'da satılıyor sadece.

H&M Desert Rose Body Scrub: Çok ince tanecikli işe taramayan bir şeydi. Ellerimde ve dirseklerimde kullanarak bitirdim.


Bunlar da ıvır zıvırlar: Apaks pamuk, tabiki! Uni Wipes; çabuk kurumadı, büyük ve yumuşaktı ben de 'sensitive' olanından yeniden aldım. Kotex'çiyim :) Vi-vet Sir Ağda Sonrası Temizleme ve Masaj Yağı,  şişesinin ağzı çok saçmaydı o yüzden her tarafa bulaşıp bana iş çıkarıp durdu. Üstelik bildiğiniz likit vazelin. Ağdayı çıkarma performansı da öyle çok iyi değildi. Flormar Aseton, biraz daha pahalı olsa da işini iyi yapıyor. Kokusu da görece gayet iyi. Topuk törpüsünü de Watsons'tan almıştım, saplı olması güzeldi ama tahta suda kaldıkça çirkinleşti. Sonunda değiştirdim.


Bu fotoğraftakiler de çöpe gidenler. Foot Factory Foot Soak dünyanın en manasız ürünlerinden biriymiş. Duş jeli olarak bile kullanamadığımdan çöpe gidiyor. Neutrogena Visibly Clear Rapid Treatment'ın yapısı katılaştı. Yaklaşık 2 yıldır elimde olduğu için artık çöpe atıyorum ama yarısından fazlasını kullandığım için rahatım. Arko Nem Güneş Kremi, yapısı o kadar kalındı ki çok çabalamama rağmen kullanamadım. Dolapta boşuna bekleyeceğine atıyorum, zaten bozulmuştur ama içindeki parfüm yüzünden anlaşılmıyordur. Nivea Sun Moisturizing Sun Sprey, çoğunu severek kullansam da 2 sezonda bitiremedim. Yerine yeni ürün geldiği için atıyorum. Catrice göz kalemleri gerçekten çok kötüydü. 2-3 kullanımdan sonra atılacaklara ayrıldı. Pastel ve Rimmel (Rapid Ruby) zamansız koyulaştı. Diğerlerinin ise performanslarından memnun kalmadım. City Color dörtlü far ise katılaştı.

Gelecek ay daha küçük ama daha güzel bitenlerle burada olacağım!

8 yorum:

  1. Ne kadar çok ürüm bitirmişsin. Avene termal suyun bu boyunu ssevmiyorum hep fısfısı bozuk oluyor ! :( Listerine, Cyrene, Bepanthene de sevdiklerimden.

    Gelsin yeniler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. 3 ay olduğu için böyle oldu. Yoksa artık eskisine göre daha az ürün bitiriyorum. Listerine bana çok sert geliyor. Cyrene markası hakkındaki duygularım karışık. Ama Bepanthene müthiş gerçekten.

      Sil
  2. Isana'nın tüm el kremlerini seviyorum ben de! Favorim bu papatyalı ve Q10 olan :)
    Kendi dudak kremini yapma kısmını merak ettim, blogda yazmış mıydın?
    Bu arada Catrice kaleme şaşırdım; retractable olanın siyahını aşırı severek kullandım ben, elimdeki siyah göz kalemlerini temizleyebilirsem sanırım hep ondan alırım...
    Yenilerini güle güle kullan, sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Catrice kalemlerin sorunu pigmentsiz olması ve göz kapağında kabuk kabuk durmasıydı. ne yaparsam yapayım, eşit ve pigmentli bir çizgi çekemiyordum. Farklı renkler güzel olabilir. Dudak kremini de yaptıktan sonra yazacağım ;)

      Sil
  3. yenilere yer açılmış iyi olmuş..

    YanıtlaSil
  4. Baya ürün bitmiş vala tebrikler:)
    natio wellness keşke ülkemizde satılsa. spf li el kremleri almak istiyorum artıık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Neutrogena'nın el kremlerini öneririm. Hem fiyatları aşırı değil hem de spf içermesine rağmen yapış yapış olmuyor.

      Sil