23 Temmuz 2014 Çarşamba

Montagne Jeunesse Blemish Mud Cilt Maskesi


Şu an bu yazıyı yazarken yüzümde Montagne Jeunesse'nin Blemish Mud adlı aloe vera sulu ve söğüt özlü maskesi var. Bu aslında bir kil maskesi ve sivilceye meyilli ciltler için tasarlanmış. Aşağıda içindekiler bölümünden göreceğiniz gibi içinde çeşit çeşit kil var. Söğüt Aspirin'in öz maddesi, Aspirin de salisilik asit yönününden çok zengindir. Kısacası bu maske gözeneklere bakteri yerleşmesini engelleyen, uygun ortam oluşumunu bozan salisilik asit açısından çok zengin. Zaten maskenin amacı da derin temizlik sağlamak.

Maskeyi diğer maskeler gibi temiz cilde kalın tabaka halinde sürüp 10-15 dakika beklemek sonra da ılık suyla durulamak gerekiyor. Benim 15 dakikam dolalı çok oluyor, şimdi gidip yıkamam lazım… Evet tekrar bilgisayarımın başındayım. Pakette satılan maske 20 g.lık. Ben ilki altı gün olmak üzere 2 kez maske yaptım bu paketten. Bol bol sürdüm. Biraz tutumlu davranılırsa üç kere de kullanılabilir. İlk uygulamadan sonra paketi kurumaması için temiz bir torbaya koyup buzdolabına koydum. Aslında çekmece de saklamak yeterli oluyor ama bu maske doğal maddeler içeriyormuş ve hava da çok sıcak gidiyor, bozulma riskine girmek istemedim.



Maskenin  yeşile çalan bej bir rengi var ve Baticon gibi kokuyor. Bu ilaçlı koksu beni ilk anda itse de neyseki uyguladıktan sonra kokusunu almadım. Kıvamlı bir çamur, kolay uygulanıyor. İçinde parçacıklar yok, homojen bir yapısı var. Tüm kil maskeleri gibi kuruyunca çok sertleşiyor ve zor durulanıyor. Bende yanma, batma, kaşıntı gibi rekasiyonlara neden olmadı. Mentollü/naneli olmamasına rağmen ferahlık verdi bile diyebilirim. 

Cildim üzerindeki etkisini ise genel olarak beğendim. Yüzümdeki birkaç sivilce de geçme evresinde olduğu için onlar üzerindeki etkisini kestiremiyorum ama cildim gerçekten temizlenmiş gibi hissediyorum. Cildim aydınlandı ve gözeneklerim şu an daha az görünür halde. Yalnız bu maske cildi ciddi ciddi kurutuyor. Bence sadece yağlı ciltler bu maskeyi kullanabilir. Yağlı bir cildim olmasına rağmen ben bile gerildim ve hemen nemlendirici sürdüm. Ayrıca maske zor durulandığı için bana tamamen arınmıyormuş gibi de geldi. Arkasından bir tonik kullanmak hem temizlenen gözenekleri sıkılaştırmak hem de maske kalıntılarını temizlemek açısından faydalı olur bence.


Montagne Jeunesse Blemish Mud vegan bir ürünmüş ve hayvanlar üstünde test yapmıyormuş. Konuyla ilgilenmediğim için vegan ürün olması için tam olarak hangi kriterleri sağlaması gerek bilmiyorum ama ürünün içinde sütten imal edilmiş lactoperoxidase varmış. Bu veganlığa sığar mı sorusunun cevabını ilgililere bırakıyorum. İçeriği de pek yaramaz kimyasallar barındırmıyor.

Sonuç olarak beğendiğim, tekrar alıp kullanacağım bir maske bu. Belki hayatımın maskesi değil, başka ürünler alıp denemeye devam ederim ama ara ara bu maskeyi de alırım. Yağlı ve sorunlu ciltlere tavsiye ederim.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder