7 Temmuz 2014 Pazartesi

Avene Couvrance Stick Kapatıcı (Mercan)


Ten makyajı yapmakyan hiç hoşlamıyorum ama bazen göz altı morluklarım bazen de sivilcelerim en azından bir kapatıcı kullanmamı zorunlu kılıyor. Ben de cildime en az yük getirecek bir kapatıcı aradım ve Avene markasına da güvenerek markanın makyaj ürünleri serisi olan Couvrance'dan stik kapatıcıyı seçtim. Bu ürünün üç rengi var: yeşil kızarıklıklar için, sarı morluklar için, fotoğrafta gördüğünüz mercan ise kahverengi lekeler için. Hamilelik lekeleri, hiperpigmentasyon, kahverengi yara izleri gibi...


Bu ürünün kullanma talimatlarını aşağıda görüyorsunuz. Sorununuza uygun renkteki kapatıcıyı uygulayıp biraz yedirdikten sonra bir fondöten veya başka bir ten ürünü ile cildinizi tek renk yapmanız tavsiye ediliyor. Yani bu kapatıcı ten makyajının kapatamadığı renk sorunlarını ten ürünüyle kapatılabilecek şekilde nötrleyen bir ürün. Ben ten makyajı yapmadığım için kapatıcıyı uygulayıp bırakıyorum. Çok dikkat çekmemesi için iyice dağıtıyorum, haliyle kapatıcılığı yarı yarıya gidiyor ama benim işimi de görüyor. Önceleri ürünü direk kapatmak istediğim yere sürsem de  kullanma talimayındaki gibi patmak uçlarıyla  uygulamanın daha iyi sonuç verdiğini gördüm. Çünkü ürün baya ser ve parmakta vücut ısıyla yumuşuyor, daha güzel sürülüyor. Göz altlarına uygularken  bölgeyi nemlendirmekte fayda var. 

Gerçekten de kırmızı sivilcelerdense koyu renkli göz altlarımda ve artık son evresindeki koyu renkli sivilcelerde daha başarılı bir performans sergiliyor. Ürünün sadece kapatmayıp aynı zamanda 30 spf sunması çok hoşuma gitti. Alırken bu özelliğini bilmiyordum, kutusunun üstüne küçücük yazmışlar. İçeriğinde koruyucu ve koku yok. Aynı zamanda suya ve tere de dayanıklı. Kalıcılığını beğendim. Göz altlarımda günün sonunda çok hafif çizgilere oturdu ama bence sorun değil. 

Tek renk olması herkesin doğrudan kapatıcı kullanmasına engel olabilir. Buğday ve esmer tenliler kullanabilir bence. Üzerine fondöten veya renkli pudra geçecekseniz cilt tonunuzdan bağımsız şekilde kullanabileceğinizi düşünüyorum ki ürünün iddiası da bu yönde.


Akma, bulaşma derdi olmadığından aslında çantada taşınabilecek bir kapatıcı ama ambalajı çok kalitesiz çıktı. Bir gün bile yanımda taşımadığım halde, yani bir nevi kapalı otopark aracı olmasına rağmen kapağının baya kenarları çatlamış. Biraz daha hırpalanırsa kapaksız kalmaktan korkuyorum. Parfümsüz ve koruyucusuz olduğunu söylemiştim. İçindekilerin detayı aşağıda: 


Sonuç: Bir kapatıcı olarak ne harika ne kötü. Kozmetik markaları arasında çok daha iyi ürünler bulabilirsiniz. İçeriği temiz olsun, hassas ciltte de kullanılabilsin, zararı minimum olsun diye kaygılarınız varsa Avene Couvrance Stick Kapatıcı bir adım öne çıkıyor. Göz altı, sivilce ve tahriş olmuş cilt gibi hassas yerler için benim de benzer kaygılarım daha önce. O yüzden bu kapatıcıdan memnunum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder