1 Temmuz 2014 Salı

Pencere Mimi (Spor Salonu Versiyonu)

Viva Makyaj ilginç bir mim yazısı yazmış, beni de mimlemiş. Pencere mimi çok ilginç; diğerlerinde olduğu gibi soruya cevap vermiyoruz da bir gözlem yapıp yazıyoruz. Tam olarak pencere veya camadan bakıp gördüğümüz ilk kişiyi inceliyoruz, ne giymiş, kaç yaşında, nasıl görünüyor…

Viva ıssız bir yerde oturduğu için çok zorlanmış :) Ben de 9 katta ve sakin bir semtte oturuyorum. Bu yüzden birilerini görsem de incelemem çok zor. Ama aslında düzenli olarak insanları inceleyip durduğum bir yer var: spor salonu. Kardiyo beni ölümüne sıktığı için gelip gidenlere bakıp kendimi oyalamaya çalışıyorum. Son birkaç haftadır da bir tip spor salonu müdavimi dikkatimi çekiyordu. bu sevileyle ben de onu yazayım dedim.

Temsili (Yaşlar azıcık büyük ama olsun)

Bu tip lisenin sonunda veya üniversitenin ilk yılında olan gencecik kızlar. Çoğu da çıtı pıtı, gençliğin verdiği formla fit olan kızlar. Neden spor salonuna geliyorlar? Spor yapmalarına hiç itirazım yok ama spor salonu garip değil mi? Ben onların yaşındayken ne yapıyordum diye düşündüm de, tenis oynuyordum. Bazen voleybol maçı yapardık okulda. Bir de kampüs çok büyüktü her yere de yürürdük, hatta bazen hava güzel yürüyelim diyip dolmuşa binmez yarım saat sohbet ede ede giderdik. Spor salonunda abductor aletinin başında olmak bu genç kızlar için çok yapay bir şey bence.

Kızlar genelde bir-iki arkadaşlarıyla geliyorlar ve ellerinden telefonlarını bırakmadan, konuşarak, şakalaşarak, ordan oraya gezinerek sporlarını yapıyorlar. Öncelikleri spor olamdığı için de çok tempolu, verimli bir seans geçirdiklerini sanmıyorum. Yalnız birkaç gün önce karşılaştığım genç kız çok tipik bir örnekti. Onu anlatacağım.

Decathlon'dan alınmış spor tişörtü ve siyah taytıyla spora çok hazır görünüyordu. Tabiki elinde telefonu vardır. Yeni program hazırlandığı zaman hoca programdaki ilk etabı anlatıyor, o bitince yanına gidiyorsunuz ikinci bölümü gösteriyor. Spor hocalarından biri de ona şimdi şu kadar dakika yürü, bu kadar dakika cross, sonra şu hareketler diye anlatıyordu. Hoca gittikten sonra yanyana cross (eliptik bisiklet) çalışmaya başladık. Ben önce yarım saat yürüdüğüm için artık kıpkırmızı olmuşum, kanter içindeyim. Kızcağız elinden telefonunu bırakamadığı için konsantre olamıyor. Bir duruyor, bir çeviriyor, biraz yavaşlayıp sonra hızlanıyor. Neyse ben 20 dakikamı tamamlayınca ağırlık aletlerine geçtim. O alletten bu alete giderken bir baktım yine o genç kız. Hoca matta yapılacak hareketleri gösteriyor. Ben de esnerken aynadan bakıyorum hangi hareketleri verecek acaba diye. Hoca üç hareketi gösterdikten sonra normalde yapmadığı halde hadi şimdi de sen yap göreyim dedi. Kız ilk hareketi yaptı, ikinci hareketi unutmuş… Hareketi yanlış yapabilir, çok normal, hoca onu düzeltmek için var ama hareketin ne olduğunu tamamen unutmak nedir? Eminim kız aptal filan değil ama aklı başka yerde. Sanki onu zorla getirmişler, sanki spor yapmak istemiyor. Ben başka bölümdeki aletlerle 5 dakikalık bir çalışmadan sonra dumbelllar için matların olduğu salona geri döndüm. Kız matta hocanın bıraktığı gibi oturuyor, telefonunu kurcalıyordu. Birbirimize kaçamak bakışlar fırlatıyoruz. Dedimki her halde benden çekiniyor. Olabilir, ilk günler yanlış yaparım, kızarırım, zorlanırım diye düşünüp benim gitmemi bekliyor olabilir. Böyle düşündüğüm için esneme hareketlerini yapmadan çıktım. Çıkarken dikkat ettim kız damla terlememişti, saçı bile bozulmamıştı. Bense kıpkırmızıyım, saçlarım yüzüme gözüme yapışmış, tişörtüm terden ıslanmış. Ben de normal değilim, kimse benim kadar terleyip kızarmamalı ama o da normal değil :)

Aynı gün spor ve fitness ile ilgilenen bir arkadaşımı gördüm. Durumu ona da anlattım. Spor yapmayacaklarsa neden hiç de küçük olmayan paralar verip salona yazılıyorlar, hadi yazıldılar neden bir damla bile termeleyeceklerse kalkıp geliyorlar dedim. Bana instagramım olup olmadığını sordu. Hayır dedim. Peki ya Med Cezir diye dizi var onu gördün mü dedi. Aklıma sadece iki başrol oyuncusu geldi ama dizi nasıl bir şey bilmiyorum. Bunları anlamadan o kızları anlayamazsın dedi. Instagram'da dümdüz karınlarla çekilmiş bikinili fotoğraflar modaymış. Dizide de kızlar spor salonuna gidiyor herhalde. 

Benimki gözlemden çok dedikodu oldu galiba :D Viva'ya da teşekkür ederim beni mimleyip içimi dökmeme vesile olduğu için.

Kim dilerse kendini mimlenmiş saysın!

1 yorum:

  1. hahhaha süpeeeeer olmusssss :D Cok begendim, okurken cok eglendim, ayyyy ne insanlar var iste, hep genclik, hep cahillik, napsinlar giiiii, özeniyorlar iste, gecer gecer :D
    Benimde genc kuzenlerim var, gecenleri alisverise gittik beraber ama alisveris dedigim bayagi yiyecek icecek alisverisi. Bir baktim aldigi ahududuyu vs herseyin fotografini cekiyor, elinden telefon düsmüyor. Anlam veremedim, megerse Instagrama fotograf yüklüyorlarmis arkadaslariyla, neler aliyorlar, neler yiyorlar vs :D
    Bu zamanlarda genc olmakda zooooor, bizim zamanimizda yoktuki bukadar teknoloji, cep telefonuma 100 mesaj kayit edebiliyordum ona bile nasil seviniyordum son teknoloji haha :D Simdi fotografdi, internetdi, videoydu, facebook, instagram, whatsapp, viber, twitter, youtube, internet, bloglar say say bitmez :D

    YanıtlaSil