30 Temmuz 2014 Çarşamba

La Roche Posay Effaclar Tonik


Bitirmeden fotoğraflayıp yazsam iyi olacak dediğim ürünlerden biriyle karşınızdayım: La Roche Posay Effaclar Lotion Astringente Micro-Exfoliant (Sıkılaştırıcı Mikro Soyucu Tonik). Bildiğiniz gibi La Roche Posay dermokozmetik markalardan biri ve Effaclar da markanın yağlı ciltler için tasarladığı serisi. Bu tonik ise ciltteki gözenekleri sıkılaştırdığını, içindeki LHA (lipohydroxy acid) ile gözeneklerin tıkanmasını engellediğini iddia ediyor. 

Ben bu toniği 2 aydır serinin temizleme jeli ve nemlendiricisiyle birlikte kullanıyorum. Önerildiği gibi sabah ve akşam temiz cilde pamuk ile uyguluyorum. Ara sıra acelem varsa unuttuğum oluyor ama yine de gayet düzenli kullandığımı söyleyebiliriz. Hemen en çok merak edilen kısım olan etkisinden başlayayım. Gözeneklerimde küçülme gözlemlemedim. Zaten özellikle yağlı bir ciltte gözeneklerin tonik veya kremle küçültülebileceğini düşünmüyorum. Eğer gözeneklerimin genişlemesini engellediyse bu benim için yeterli. Siyah noktalarımda da pek azalma olmadı ama zaten çok fazla değiller. Yaz aylarında kullandığım için bu konuda toniğe haksızlık yapmak istemem. Kışın cildim daha kuruyken kullanırsam bu konuda başarılı olabilecekmiş gibi geliyor bana. 

Bu toniğin temizlemesinden çok çok memnunum. Yüzümü misel suyla silip jel ile yıkadıktan sonra bile pamuğun çok fazla olmasa da kirli çıktığını görmek beni çok şaşırttı. Duşta yüz temizleme jeliyle ve duş jeliyle temizlememe rağmen boynumda da aynı sonucu alıyorum. Özellikle cildimin dış etkenler veya makyajla çok kirlendiği günlerde ve maskelerden sonra uygulamayı çok seviyorum.


İçindekileri yukarıdaki fotoğrafta kısmen görebiliyorsunuz; içinde alkol var. Bu madde temizleyici ve dezenfektan olarak etkili olduğu gibi ürünlerin daha ince/uçucu olmasını da sağlıyor. Diğer yandan kurutucu ve bu nedenle yaşlandırıcı/tahriş edici etkisi de var. Kimileri alkolü kullandıkları tüm ürünlerden çıkarsalarda ben önemsemiyorum çünkü cildim hassas değil ve yağlı olduğu için iyi bir temizliğe ihtiyacım var. Bu tonikte de alkolün kokusunu almak mümkün. Clinique toniğin kokusunu biliyorsanız, korkmayın o kadar değil, onun onda biri gibi kokuyor. Bir yandan onu dengeleyecek hafif bir koku daha var. Kısaca güzel kokuyor diyemem ama alışılmayacak bir koku da değil. Cildimde tahriş e de neden olmadı. Sivilcelerimi hafifçe yaktı ama gerçekten çok hafifti ve nedense oksijenli suyun yarayı yakması gibi dezenfekte edici, iyileştirici bir acıymış gibi geldi.

İçindekiler ise şöyle: 
Water (Aqua), alcohol denat., glycerin, sodium citrate, propylene glycol, peg-60 hydrogenated castor oil, disodium edta, capryloyl salicylic acid, citric acid, salicylic acid, parfum / fragrance.
Bunlara biraz daha detaylı bakarsak aslında hiç de temiz içerikli olmadığını görüyoruz ama markaya güveniyorum, her kimyasalı kalitelilerinden seçip kararında kullanmıştır diye umuyorum. Zaten yağlı cilt için hem etkili hem uygun fiyatlı hem de temiz içerikli ürün bulmak neredeyse imkansız. Bildiğiniz varsa lütfen söyleyin.


Az bir miktar yeterli oluyor, gördüğünüz gibi 2 ayda şişenin yaklaşık üçte ikisini kullanmışım. Yuvarlak hesapla bir şişe sabah akşam kullanarak üç ay gider diyebiliriz. Internetten güvenilir online eczanelerden almanızı öneririm, fiyatı çok daha uygun olur. Ben bu ürünü nereden kaç liraya aldığımı şu yazımda anlatmıştım. 

Özetle La Roche Posay Effaclar Tonik yağlı ciltler için çok güzel temizlik sağlayan bir tonik. İçerik konusunda hassas olmayanlar tercih edebilir. La Roche Posay ne kadar hassas ciltler için ürünler piyasaya süren bir marka olsa da ben hassas ciltlerin bu tonikle anlaşabileceğini sanmıyorum. Bu ürün bitince aynı markanın içinde alkol bulunmayan rahatlatıcı toniğini (La Roche Posay Lotion Apaisante) kullanmayı düşünüyorum. Sadece meraktan yoksa bu tonikten de memnun kaldım.

Serinin diğer ürünlerinin de yorumları gelecek ;)



4 yorum:

  1. Su an Avene´in tonigini kullaniyorum ve memnunum, ama Effaclar Duo´yu sevdigim icin belki bir ara bunuda denerim. Codecheck.info dan icerigine baktim ve öyle aman aman kötü birsey gözükmüyor, hatta hormonel icerigi hic yok, bu benim icin en önemlisi cünki bende hormonel icerikler leke yapiyor diye korktugum icin uzak duruyorum :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Avene Cleanance tonik mi kullanıyorsun? Aslında iki toniği karşılaştıran bir yazı yazmayı düşünüyorum çünkü ikisi de yağlı ciltler için dermokozmetik ürünler olmasına rağmen baya farklılar. İçerik konusunda da hormonal içeriği olmadığını söylemen beni sevindirdi :) Ben içeriklere ewg.org/deepskin 'den bakıyorum ve alkol, parüfm ve peg-60 herkesin hoşuna gitmez diye düşündüm ama söylediğim gibi bu temizlik seviyesi benim için yeterli :)

      Sil
  2. Cyrene'nin yağlı ciltler için papatya ve yeşil çay özlü toniğini kullanıyorum. İçinde alkol olmasına rağmen en ufak bir yanma hissi dahi oluşturmuyor. İçeriğinin çoğunluğunu doğal ekstraktlardan oluşuyor. Sebum ve yağ dengeleme konusunda orta karar bir ürün eğer aşırı yağlı bir cildiniz yoksa yeterli olur. Bu toniği temizlemeden çok bir çeşit besleyici olarak kullanabilirsiniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cyrene bloglarda çok görünen bir marka, genelde de övülüyor. Alkolden çok rahatsız olmuyorum ama biraz da alkolsüz tonikler denemeyi düşünüyorum. Bu ürünü ilerisi için aklıma yazdım.

      Sil