12 Temmuz 2014 Cumartesi

Arko Nem Bebek Güneş Kremi (50 SPF)


Bir gün güneş kremim olmadığını ama o hafta sonu çok güneş göreceğimi fark ettim. Kozmetik mağazasında yüksek korumalı ve ucuz bir ürün aradım. Sonunda Arko Nem Bebek Güneş Kremi'ni sepete attım. Bu seçimde ürünün paraben içermemesi, UVB kadar UVA'ya karşı da yüksek koruma sağlaması, suya dayanıklı olması ve cildi nemlendirmesi etkili oldu. Bir de bebek ürünü olunca daha temiz ve hassas bir ürün olabileceğini düşünmüştüm. Benim bebekten neyim eksik? :)


İnternet sitesinde adına ne kadar süt dense de aslında bu ürün bir krem. Koyu kıvamlı ve sürdüğünüzde cilde iyice yedirmeniz lazım. İyice yayınca beyaz iz bırakmıyor, ki bebeklerin de beyaz izi önemseyeceğini sanmıyorum. Yalnız krem çok yağlı ve kesinlikle cilt tarafından emilmiyor. Üstelik elinizi değdiğinizde yapışkanlığı hissediyorsunuz. Bir de yağlı ciltli olduğumu ve ürünü sıcak yaz günlerinde kullanmaya kalktığımı düşünürseniz memnun kalmamam çok normal herhalde.

İçeriğini aşağıda görüyorsunuz. Parfüm yazmıyor ama bence olabilir çünkü krem hindistan cevizi gibi kokuyor. Sanırım bu bir güneş kremi klasiği. Çocukların hoşuna gidibilir belki. Ben kokusundan rahatsız olmadım ama kokusuz olmasını tercih ederdim.


Güneşten koruması ise fena değil. 10 günlük deniz-güneş-kum tatilinde kullanmıştım, biraz bronzlaşsam da yanık, kızarma, acı gibi sorunlar yaşamadım. Cildimin renk değiştirmesine bile izin vermeyen kremler tercihim çünkü cildim güneşe karşı hassas ve hemen çillenip lekeleniyor. Daha sonra kışın birkaç ay kullandım. Kışın biraz daha katlanılabilir olsa da ürünü bitirmeden Ocak ayında Bioderma Photoderm  Max Ultra-Fluid SPF 50 kullanmaya başladım.

Benim şikayetçi olduğum noktalar bebek ve çocukların kullanımı açısından sorun olmayabilir. Fakat bu yağlı ve yapışkan yapının çocuklarda da rahatsızlık yaratması ve çocuğun krem kullanmaya direnmesi sonucunu doğurabilir. Yine de uygun fiyatlı denenebilecek bir ürün. Benim gibi parlak fikirli yetişkinlere ise hiç tavsiye etmiyorum. Elimde kolumda kullanarak bitirmeye çalışacağım ama başaracağımı sanmıyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder