27 Mart 2014 Perşembe

Sebamed Kepek Karşıtı Şampuan

Yeşilli olan Almanya'dan aldığım Öz Sebamed.
Saçlar bir kadının en önemli aksesuarı, en güzel süsü. Onun başına gelebilecek ek çirkin şeylerden biri de kepek. Herkes zaman zaman kepek sorunu yaşayabilir. Ben de dönem dönem kepek sıkıntısına düşüyorum ve o zamanlar çareyi Sebamed Kepek Karşıtı Şampuan'da (Sebamed Anti-dandruff Shampoo) buluyorum.

Adından mı sade tasarımından mı bilmem Sebamed bende medikal bir ürün imajına sahip. Çocukluğumdan beri hafif sıkıntılarda hep Sebamed'e başvururum. Kepekle karşılaşınca da öyle oldu. Ürün paketi üzerinde pH 5,5 yani cilt açısından nötr bir yapıya sahip olduğunu ve yağlı saç derisine özel olduğunu söylemesi etkiliydi. Ayrıca sabunsuz ve alkalisiz bir ürünmüş. Kepeği engellemek için kullanılan çeşitli etkin maddeler var. Bunlardan biri de bu şampuanda bulunan piroctone olamine. Özellikle yağlı ciltlerde kaşıntı ve dökülme gibi sıkıntılar da yaratabilecek olan mikroorganizmaların çoğalarak kepek oluşturmasnı engelliyor. 


Yukarıdaki resimde ürünün açıklamasını ve kullanım talimatını görüyorsunuz. Özetle bu şampuan saç derinizi iki şekilde iyi ediyor; yumuşaklığıyla kurumasını ve tahriş olmasını engelliyor ve doğal koruma bariyerini kurmasını sağlıyor, etkin maddesiyle de mikro organizmaların üremesini engelliyor. 

Ben kullanım talimatına bazı eklemeler yaptım. Mesela saçlarımı mutlaka iki kere şampuanladım. Zaten genelde huyum budur. İlk seferde kabasını alırken ikinci seferde saç derisine iyice masaj yaptım. Zaten ikinci seferde temiz saçta çok daha az miktarda bir şampuanın çok daha fazla köpürdüğünü göreceksiniz. Ayrıca etkin maddenin işini yapabilmesi için ikinci şampuanlamada saçlarımı hemen durulamadım. Biraz bekletip, mesela arada yüzümü filan yıkayıp öyle duruladım. Saçlarımı 2-3 günde bir yıkamaya özen gösterdim. Bir de başta saç fırçamı da şampuanlı suda bekletip yıkadım.

İlk 4-5 yıkamadan sonra etkisini belirgin şekilde gördüm. Şampuan 14 günde %50 kepeğin azalacağını iddia ediyor. Eh ben de bunun doğru olduğunu söyleyebilirim. Bir ay sonra da kepek sorunum tamamen geçti. Taze Bitti - 2'de de belirttiğim gibi bu benim bitirdiğim ikinci şişe ve üründen gerçekten memnunum.


Diğer kepek önleyici şampuanlar gibi alışkanlık yapıp etkisini kaybediyor mu bilmiyorum. Ben dört-altı haftası kullanıp kozmetik şampuana geri dönüyorum. Bu şampuan saçımı sertleştirip kırmasa da Elseve saçlarımın çok daha yumuşak, akışkan ve parlak olmasını sağlıyor. Sebamed ise kepeksiz, geç yağlanan ama maalesef biraz asi ve tutuk saçlarım olmasına neden oluyor.

Kokusu özellikle bayılacağınız bir koku değil, saçta uzun süre kalmayan, ilaçla sabun arası rahatsızlık vermeyen bir kokusu var. 

Ürünün içindekiler ülkemizde satılan ürünün şişesinin üstünde yok. Yukarıda Almanya'dan aldığım şişedeki 'içindekiler'i görüyorsunuz. Ben içinde pek zararlı bir şey göremedim, paraben ve alkol de yok.

Kepeğe neden olan çeşitli nedenler ve mikroorganizmalar var. Bunların türüne uygun etkin maddeye sahip şampuan kullanmak gerekiyor. Doğru şampuanı bulmakta deneme yanılma da yöntemlerden biri. Siz de kuru kepekten şikayetçiyseniz denemenize Sebamed Kepeğe Karşı Şampuan ile başlamanızı şiddetle öneririm. 

4 yorum:

  1. Ya benim saçlarını aşırı döktü bu şampuan sizde de oluyomu kullanınca dökülme

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son döneme kadar benim saçım hep çok dökülüyordu. O yüzden net bir şey söyleyemiyorum. Yalnız şampuan değişikliği de saç dökülmesi olabilir, biraz zaman tanımak gerekiyor olabilir.

      Sil
    2. Hangi şampuan firmasına çalışıyorsun Parmati her şampuan her saça gelmez bizde dökulme olmadı sende olduysa kullanma

      Sil
  2. Benim kızım 10 yaşında saçına ince uzun kepekmi bilmiyorum. Bunu nasıl yok edebilirim. Saçının on kısmında var diğer yerlerde yok geçiremedim gitti. Yardımcı olurmusunuz

    YanıtlaSil