19 Ağustos 2014 Salı

Evde Manikür Kremi Yapıyoruz!

Hiç nemsiz bir cildim olmamasına hatta yüzüm yağlı olmasına rağmen iki noktayı nemlendirmeye doyamıyorum. Ayaklarım ve tırnak etrafındaki bölgeler. Bir de oje ve asetondan yıpranan tırnakları toparlama ihtiyacı var tabi. Ben de bu yüzden vazelin kullanıyordum. Etleri yumuşarsa da tırnaklarımı beslemiyordu. Tatlı badem yağı uyguladığımda tırnaklarım nemlenip güçleniyor. Bir de beyazlaşsın diye limon yağı… eehh dedim bu böyle olmaz, hepsini karıştırsam olmaz mı? İşte evde manikür kremi yapmaya böyle giriştim. Buyrun:



Malzemeler:

1. Balmumu
2. Tatlı badem yağı
3. Limon yağı

Aletler:
1. Rende
2. Krem kabı
3. Tatlı kaşığı
4. Cam kavanoz
5. Minik tencere
6. Geniş bir kap



* Önce temizlik. Kremde kullanacağım malzemelerle temas edecek olan fotoğraftaki parçaları kaynar su ve sirke ile temizledim. Sirkeli suda bekletip duruladım.


* Balmumunu rendeledim. Böylece balmumu daha kolay eriyip karışacak. Bir tatlı kaşığı balmumu rendesi yeterli. 


* Cam kavanozun içine 8 tatlı kaşığı badem yağı koydum. Kavanozu içi sıcak su dolu olan uygun boydaki tencerenin içine yerleştirdim ve kısık ateşte ısıttım. Yağ biraz ısınınca 1 tatlı kaşığı balmumunu içine ekledim ve eriyip resimdeki gibi şeffaflaşıncaya kadar karıştırdım.


* Bu karışımı krem kutusunun içine koyup içine 10-15 damla limon yağı ekledim ve kaşıkla iyice karıştırdım. Soğuyup katılaşıncaya kadar da ara ara karıştırmaya devam ettim. Böylece homojen şekilde soğumasını sağlamış oldum.


Sonuç katkısız, koruyucusuz, renklendiricisiz, doğal, temiz içerikli, limon kokulu ve son derece etkili bir krem! 

2 yorum:

  1. harika..teşekkürler...
    balmumu aktarlarda mı bulunur?
    ece

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet ben balmumunu aktardan aldım, 100 gramının fiyatı 5 ila 10 lira arasında.

      Sil