20 Nisan 2014 Pazar

Seyahat Çantamı Hazırlarken - 1

Merhaba!

Havalar ısınıyor, kış boyu evde kapalı kalan bünyeler artık gezip tozmak istiyor. Önümüzde bayramlar var, ziyaretler yakında. Ya da benim gibi iş nedeniyle zaten sürekli seyahat ediyorsunuz. Yolculuklarda bakım ve makyaj ürünlerinin taşınması başlı başına bir iş. Hem şişeleri kırılmasın, çantanın içine akmasın, birbirine karışmasın diye uğraşıyorsunuz, hem de her birinin ayrı bir özelliği olan kocaman ürünleri birkaç gün için yanınızda taşıyıp ağırlık etmemeye uğraşıyorsunuz. Ben de bugün bu mücadelede edindiğim tecrübeyi, pratik bulduğum çözümleri, nelere dikkat ettiğimi paylaşacağım.


Seyahat Boyu candır

Birkaç yıl öncesine kadar seyahat boyu/mini boy ürün kavramı Türkiye'de gelişmemişti. Böyle ürünler ya yoktu ya da çok kalitesizdi. Ben 10 ml.'lik dişmacunlarını yurtdışından toplayıp getiriyordum, o derece. Şimdi mini boy ürünleri edinmenin pek çok yolu var.
  • Özellikle Rossman ve Gratis'te mini boy ürünlerin olduğu reyonlar var.
  • Ayrıca The Body Shop ve Yves Rocher gibi markaların da seyahat ürünleri/kitleri, biraz daha pahalı olsa da, bir seçenek
  • Bazı online eczaneler de mini boy ürünlerin satışını yapıyorlar. Mesela Onlineeczanem'in markozisi.
  • Kozmetik alışverişinizi yaparken de özellikle kofre şeklinde birkaç mini ürünün bir arada satıldığı paketleri veya deneme boy ürünü promosyon olarak veren ürünleri seçebilirsiniz. Avene ve Bioderma'nın böyle paketleri var.
  • Ayrıca birkaç günlük yolculuklarınızda tester ürünlerinizi de değerlendirebilirsiniz.
Ben genelde diş macunu, termal su, yüz temizleme jeli, yüz nemlendirme kremi gibi ürünlerin sehayat boyunu almaya çalışıyorum. Çünkü bunları ya küçük bir kutuya koyup taşımak mümkün değil ya da önceden kullanılmış kutulara konulursa bozulma ihtimali var.


Eskilerinizi Atmayın

Diğer yandan küçük boylu ürünlerin birim fiyatının daha yüksek olduğu bir gerçek. Biraz ekonomi yapmak ve küçük boyunu bulamadığım ama sevdiğim ürünleri kullanmak için küçük şişelere bölme yöntemini kullanıyorum.

Duş jeli, şampuan, saç kremi, vücut losyonu gibi daha az hassas ürünler için küçük şişeler ve kavanozlar ayarladım. Evdeki büyük şişeleri taşımak yerine bu şişelere doldurup öyle götürüyorum. Hem ağırlık yapmıyorlar hem de bu ürünleri kullanmak zorunda kalırsam diye son ana kadar çantamı kapatamamaktan kurtuluyorum.

Benim kullandığım şişelerin bazıları yukarıda bahsettiğim mini boy ürünlerin eski kapları. Mesela The Body Shop'un Seaweed yüz nemlendirme kreminin kutusu şimdi şaç kremine ev sahipliği yapıyor, yüz temizleme jelinin şişesindeyse şampuan vardı ama o şişe eskiyince yeni bir tanesiyle değiştirdim. Seyahat boy ürünün yaygın olamadığı dönemlerdeyse otel ürünlerinin içini boşaltıp şişelerini kullanıyordum. Bazen hala resimdeki gibi güzel şişelere denk gelince dayanamayıp alıyorum.

Sanırım bit tek parfümlerimi nasıl küçülteceğimi bilemiyorum. Çanta boyu olanlar hemen bitiyor ve genelde çok pahalı. Geçenlerde Watsons'ta parfüm şişenizden bir miktar parüfmü içine alabileceğiniz bir sprey gördüm ama içi boş bir ürün için fazla pahalıydı (24 tl) bence. Bu konuda bir bildiği olanların fikirlerine açığım.


Mini Mini Şişeler, kavanozlar, tüpler

Eğer elinizde istediğiniz gibi şişeler yoksa veya yeni şişeler kullanmanız gerekiyorsa Watsons veya Gratis'ten boş ve temiz kutular satın alabilirsiniz.
  • Gratis'teki Eklips marka şişeler daha ucuz ve setler halinde satılıyor.
  • Watsons'takiler biraz daha pahalı ama hem tek tek hem de set halinde satın alabiliyorsunuz ve tüpten, ilaç kutusuna pek çok çeşidi mevcut.
Bu konudaki tek tevsiyem çok sert şişeler almamanız. Şişe sert olursa içindeki ürünü sıkıp çıkartmakta zorluk yaşarsınız, az da olsa sıkılabilen şişeler çok daha elverişli. Ben misel solüsyon, yüz temizleme jeli gibi ürünleri satın aldığım temiz şişelere koyuyorum, çünkü ne kadar da temizlesem bir duş jelinin kokusu, kalıntıları plastik şişeden tam çıkmıyor.

Bunları hazırladın peki nasıl taşıyorsun derseniz: Seyahat Çantamı Hazırlarken - 2

1 yorum: