6 Kasım 2018 Salı

La Roche Posay Effaclar Kil Maskesi


Yağlı cilt ne ister? Bence temizlik ve peeling, tercihen kimyasal. Hal böyle olunca etkililiği tartışmalı olsa da maskeler bakım rutinimde yer buluyor. Yüz yıkama jelini çok beğendiğim La Roche Posay'in kil maskesini görünce tabi ki denedim.

La Roche Posay Kil Maskesi kremsi yapıda bir beyaz kil (kaolin ve argilla) maskesi. Yağ içermemesine rağmen uygularken ciltte kayıp gidiyor. Kuruması uzun sürüyor. Ben genelde 10-15 dakikada bekleyip tam kurumadan ılık suyla temizliyorum. Cildimden arındırma konusunda sıkıntı yaşamadım. Maskenin rengi beyaz olduğu için lavabo kirlenmedi. 


Maskeyi uyguladığımda sanki mentollüymüş gibi yanma ve ferahlık karışımı bir his oluştu yüzümde. Bu his maskeyi yıkar yıkamaz geçtiği ve sonrasında da cildimde kızarıklık ve benzeri bir reaksiyon görmediğim için maskenin cildime dokunduğunu düşünmüyorum.

Maskenin cildimdeki etkisi ise beklentilerimi karşılamadı. Aslında kötü değil. Cildimi aydınlatıyor ve kendimi ferahlamış hissediyorum ama bu etki ertesi güne kalmıyor. Küçük veya yüzeysel sivilcelerimde iyileşme gözlemlemedim. Siyah noktalarım da duruyor. Maskenin esas vaadi yağlanmayı kontrol altına almak ve cildi matlaştırmak. Maskeden hemen sonra cildim matlaşsa da tabi ki pek kalıcı olmuyor. Böyle olunca Himalaya Herbals Arındırıcı Neem Özlü Maske ve DDF Sulfur Therapeutic Mask benim için hala La Roche Posay Kil Maskesi'nin önünde.

Sanırım bu maske Türkiye'de satılmayan La Roche Posay ürünlerinden, Serozinc gibi. Ben 10 avroya aldım, etiket fiyatı 14,3 avro. 100 ml.lik bir ürün olduğu için günümüzün kuruyla bile pahalı olduğunu düşünmüyorum. Daha çok beğendiğim maskeler olduğu için ben tekrar bu maskenin peşine düşmem ama cildi temizleyen ancak tahriş de etmeyen bir kil maskesi arıyorsanız deneyebilirsiniz.

4 yorum:

  1. La Roche Posay maskelere hiç dikkat etmemişim; aslında içerik olarak sade bir maskeymiş. Ve bu nedenle de vaatleri zaten baştan iddialı kalmış :) Çok teşekkürler yazı için, sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de Effaclar serisinin cok daha etkili, aknelerle mucadele eden bir maskeyi hak ettigini dusunuyorum :)

      Sil
  2. Şaşırdım görünce kesin başka biryerden almıştır diye okumaya başladım yanılmadım yakından ilgilendiğim için markayla belkide :D Malesef satılmıyor keşke gelse bütün serisi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gelse iyi olur tabi ama bence cok da buyuk bir kayip degil :)

      Sil