8 Ocak 2017 Pazar

2016 Yılında Bitirdiğim Kozmetikler


Hepimiz yeni ürünler denemek istiyoruz, indirimleri takip ediyoruz, bazen de ihtiyacımız olmadan kozmetik alışverişinde bulunuyoruz. Bakım ürünleri bir şekilde kullanılırken özellikle renkli kozmetik ürünleri çekmecelerde bayatlıyor. Ben de bir yılda ne kadar renkli kozmetik bitirebildiğimi ve dolayısıyla neden ne kadar alışveriş yapabileceğimi görmek için 2016 yılında kullandıklarımı biriktirdim.


2016 yılında en çok parfüm kullanmışım. Toplamda 140 ml. Yani yılda 2-3 orta boy parfüm bana yetiyor.  Bitirdiklerim: Yardley London Peony EDT, M&S Azur Breeze EDT, Carolina Herrera 212 Summer EDT ve iki tester (The Body Shop White Musk EDT ve Estee Lauder Modern Muse Chic EDP). Testerlar güzeldi ama tam boy ürün alacak kadar etkilenmedim.


2016 yılında en çok kullandığım ikinci ürün ise maskara oldu. Dört deneme boy ürünle bütün yılı maskaraya para vermeden geçirdim. Bu aslında 2 veya 3 tane tam boy maskara demek. 2 tane de kaş maskarası kullandım. Aslında hem kirpik hem de kaş maskaraları tamamen bitmedi. Kuruduğu veya yapısı bozulduğu için yeni ürünlere geçmek zorunda kaldım. Bu açıdan küçük boy maskaraları çok seviyorum. Bitirdiklerim: Clinique High Impact ve  Lash Power maskaralar, Estee Lauder Sumptuous Infinite ve Sumptuous Extreme maskaralar, Alverde Şeffaf Kaş ve Kirpik Jeli ve The Body Shop Kaş ve Kirpik Jeli.


Bunlar da diğer bitirdiğim ürünler... Fondöten kullanmıyorum, ruj ve kapatıcıyı nadiren kullanıyorum. Her gün kullansam da far ve allık da bitiremedim :) Bitirdiklerim Shiseido transparan pudra, The Balm Balm Shelter dudak parlatıcısı; Flormar (Cream Silk) ve Maybelline (Sugar Crystals) ojeler. Oje konusu özellikle önemli. Umursamdan oje alıyorum, elimde 30-40 arası oje ve benzeri ürün var. Üstelik ojesiz gezdiğim gün yok gibi ama yılda bitirebildiğim oje sayısı 2! Yani ucuz da olsa oje almaktan vazgeçmeliyim.

Toplamda bu ürünlere 306,75 tl para ödemişim. Ürünlerin hemen hepsini indirimli veya vergisiz aldığım ve daha önemlisi dibine kadar kullandığım için içim rahat. Yalnız raflarda kullanılmayı bekleyen allıklar, farlar, rujlar gerçekten pişmanlık kaynağı. Üstelik kurun uçmasıyla ihtiyacım olan ürünleri almak için ayırmama gereken bütçe de artıyor. Bu durumu gereksiz alışverişi keserek dengelemeyi umuyorum. Hepinize ürünlerinizi keyifle ve sonuna kadar kullanabileceğiniz, lüzumsuz alışverişten uzak, mutlu bir yıl diliyorum!



3 yorum:

  1. Bu ürünler arasında düşünecek olursam benimde en çok kullandığım ürün parfüm olsa gerek. Genelde 50ml boydaki parfümlerden en az 3-4 şişe bitiriyorum =) Clinique ve Estee L. bu küçük boy maskaralarını çok seviyorum. Oje almayı uzun süre önce bıraktım, çünkü hem çok kullanmıyorum hem de gereksizce her bependiğim ojeyi alıyorum o nedenle yılda 3-4 oje bile bitiremiyorum :D

    Lüzumsuz alışverişten uzak bir yıl dilerim <3

    YanıtlaSil
  2. 1 yıl boyunca renkli kozmetik biriktirmek çok çok mantıklıymış! Hazır 2017 yeni başlamışken, ben de deneyeceğim bu sene bu işi. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen daha çok ürün bitireceksindir ama yine de aslında düşündüğümüzden ne kadar az ürün kullandığımızı görmek açısından çok iyi oldu. Yıl sonundaki yazını sabırsızlıkla bekleyeceğim.

      Sil