1 Mayıs 2014 Perşembe

Avene Cleanance Masque


Avene'in yağlı ciltler için olan Cleanance serisinin maskesiyle karşınızdayım: Avene Cleanance Masque. Bir süredir yağlı cildimin yağlanmasını azaltacak ve siyah nokta oluşmasını engelleyecek bir kil maskesi arayışındaydım. Avene Cleanance serisinin diğer ürünlerini de (Avene Cleanance Gel, Avene Cleanance Lotion, Avene Cleanance Emulsion) kullanıyorken bu kil maskesini de deneyeyim dedim.

50 ml.lik tüpte yumuşak kıvamlı bir maske. Bu açıdan kullanımı çok kolay. Kokusu varsa bile hiç dikkat çekmiyor. Beyaz renkli ve içinde parçacıklar var. Bu parçacıklar hem uygularken hem de durularken peeling etkisi yapıyor. Eğer maskeden önce peeling yapmaya üşeniyor veya iki işlem yapmayı cilt için yorucu buluyorsanız bu özelliği tam aradığınız şey olabilir.


Maskeyi yüzde beş dakika bekletmek gerekiyor. İlk kullandığımda yüzümdeki batma ve kaşıntı yüzünden beş dakikayı çok zor doldurdum. Bu etkinin olabileceği ürünün kutusunda yazdığı için panik yapmadım. Bahsettiğim batma hissi 3-4 kere uyguladıktan sonra tamamen geçmese de azaldı.

Durulamak çok kolay değil, kilden kalan kaygan bir his bırakıyor ve ben sanki durulanmamış gibi hissedip su çarpmaya devam ediyorum. Ama diğer kil maskeleri gibi kuruyup kabuk kabuk olmuyor ve daha zor arınan maskeler görmüştüm.


Ben önce maskeyi 6 günde bir kullanmaya başladım, sonra cildim de alışınca etkisini de daha net görmek için 4 günde bir kullanmaya karar verdim. Cildi gerçekten temizliyor. Bu maskeyi yaptığım akşamın ertesi sabahında bile etkisini görebiliyorum. Aydınlatmak gibi bir etkisi yok ama cilt canlanıyor. Çıkmak üzere olan sivilceleri söndürme gibi bir etkisini de görmedim. En sevdiğim özelliği yağlı ciltler için tasarlanan maskelerin geneli cildi kuruturken bu maske hiç kurutmuyor. Hatta nemlendiriyor mudur nedir ben nemlendirici bile sürmüyorum üstüne çoğu zaman. Hiç gerginlik hissetmiyorum.


İki aydır başka maske kullanmadım ve bu maskeyi de düzenli şekilde kullandım. Bu dönem çenemde çıkan dönemsel sivilceleri saymazsak cildimin gayet düzgün olduğu bir dönemdi. Artık bu maskenin etkisi mi yoksa aynı zamanda kullanmaya başladığım toniğin (Avene Cleanance Lotion) veya peelingin (The Body Shop Seaweed Exfoliator) etkisi mi bilemiyorum. Ama ben marketlerde bulunan tek kullanımlık maskelere göre bu maskeyi daha etkili buldum.


İçeriği yukarıdaki gibi gibi. Ürünün içinde termal su var. Paraben yok. Glikolik asit adını duyduğım ama ne işe yaradığını tam bilmediğim bir kimysal. İyi bir şey galiba :) Markaya da olan güvenle içim rahat şekilde kullanıyorum. Düzenli kullanıldığında bile yaklaşık 4 ay yetecek bir ürün.

Özetle etkili olmasını ve cildi kurutmamasını beğendim, zor durulanmasını ve batma hissini beğenmedim. Kullanımı kolay bir maske değil. Yine de tavsiye ederim. Elimde tek kullanımlık maskeler var. Bu maske bittikten sonra onlara döneceğim ama arkasından yine bu maskeyi alabilirim.

5 yorum:

  1. Bu maskeyi bende defalarca aldim, sevdigim bir üründü. Ama Garancia peeling köpügünü daha cok sevdigim icin onda takili kaldim, maalesef Garancia´yi fransa disi bulmak imkansiz oluyor, hele Almanyada :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Garancia'yı hiç duymamıştım. Birkaç ay sonra Brüksel'e gidebilirim, orada bulabilir miyim acaba? Ayrıca Almanya'da zaten çok güzel şeyler var. Özellikle naturkozmetik dedikleri grubu çok beğeniyorum.

      Sil
  2. Bioderma Sebum Maskeyi denemişmiydin bilmem ama yapısı ve analtımın bana onu hatırlattı. O da aynı anda peeling yapıyordu =) Avene termal su ve güneş kremini severek kullanıyordum bunu da aklıma yazdım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bioderma'yı hiç denemedim. O maskeyi mi denesem bir de diyordum aslında. Sen kullandın galiba, memnun kaldın mı?

      Sil
  3. merhaba aynı ürün değerlendirmesini yeni blogumda bende yaptım sanırım aynı fikirdeyiz blogumu ziyaret edersen çok sevinirim :)) nazindenemetahtasi.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil