19 Mayıs 2014 Pazartesi

Avene Cleanance Lotion


Avene ürünlerinden bazılarını şurada yazdığım yazımla güzel bir indirimle almıştım. Aldığım gün düzenli kullanmaya başladığım ürün Avene Cleanance Lotion (tonik) oldu. Zaten aynı serinin yıkama jelini (Avene Cleanance Gel) ve nemlendiricisini (Avene Cleanance Emulsion) kullanıyordum. Yaklaşık 6 haftadır kullandığım bu ürünü artık yorumlayabilirim.

Önce toniğin ilginç yapısıyla başlayayım: iki fazdan oluşuyor. Dipte beyaz görünen kısım pudralıymış. Çalkalayıp pamuğa öyle dökmek gerekiyor. Ben birkaç kez şişenin ağzı açıkken çalkalamaya kalktım ama çok fazla ürün saçılmadı etrafa. Çalkalandıktan sonra homojen şekilde pamuğa geliyor ve o beyaz kısımda tebeşir gibi farklı bir şey var gerçekten.

Sabah akşam 6 haftadır kullanıyorum. Tek pamuk tüm yüzüme ve boynuma yetiyor. Bu şekilde 200ml.lik şişenin yarısından biraz fazlası bitti. Ortalama iki buçuk ay dayanacak bir şişe. Çok bereketliymiş diyemem. 

Çalkaladıktan önce - çalkaladıktan sonra.
En merak edilen tarafı etkisi elbette. Ürün yağlı ciltler için geliştirilmiş, içinde alkol bulunan bir tonik. Yatıştırma ve nemlendirme değil arındırıcı ve matlaştırıcı özelliği ön planda. Kokusu çok az. Benim sevmediğim tarafı uyguladıktan sonra yanaklarda hafif yapışkan bir his bırakması. Bu his 3-4 dakika içinde baya geçiyor. Cildimi az da olsa matlaştırdığını düşünüyorum. Siyah noktaları tek başına yok etmiyor ve gözeneklerimi de sıkılaştırmadı. Yalnız bantlarda tenizlediğim bölgelerdeki gözeneklerin o küçükmüş haliyle kalmasını ve siyah noktaların tekrarlanmasını geciktirdi. Ayrıca maske ve peeling uygulamalarından sonra da güzel bir artık temizleyicisi ve arındırıcı olduğunu düşünüyorum.

Market toniklerindeki ağır alkol etkisinden bunaldığım için uzun süredir tonik kullanmıyordum ve Avene'i de hem serinin diğer ürünlerini kullandığım için hem de daha nazik olacağını düşündüğüm için aldım. İçinde alkol olsa da ben kurutma, tahriş, gerginlik gibi şeyler yaşamadım. Bu açıdan hassas ciltlerin kullanabileceğini düşünüyorum.


İçindekiler aşağıdaki gibi: AVENE THERMAL SPRING WATER (AVENE AQUA). DIPROPYLENE GLYCOL. SD ALCOHOL 39-C (ALCOHOL DENAT). ZINC GLUCONATE. FRAGRANCE (PARFUM). GLYCERYL LAURATE. PEG-40 HYDROGENATED CASTOR OIL. PPG-26-BUTETH-26. SALICYLIC ACID. SILICA. STEARALKONIUM HECTORITE. TRIETHANOLAMINE.WATER (AQUA).

Fotoğrafta gördüğünüz gibi aynı serinin jelinde de bulunan çevirmeli bir kapağı var. Kapak kısmında ürünün daha önce açılmamış olduğunu gösteren emniyet parçasının olması da bir artı. Şişesi kalın plastikten sağlam bir şey. Bir de mat yapmışlar ki, temaya uysun. Hoş da olmuş.

Özetle ortalama üstü, mucize yaratmayan, vaatlerini kısmen yerine getiren ve serinin diğer ürünleriyle güzel uyum sağlayan bir tonik. Ürünler bitince La Roche Posay Effaclar serisine geçeceğim için şu an tekrar almayacağım ama ilerleyen zamanlarda Avene'e döndüğümde tekrar kullanabilirim.

2 yorum:

  1. Yağlı karma cildime çk iyi gelen bir tonikti, severek kullanmıştım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de sevmemek için neden göremiyorum :)

      Sil