20 Mayıs 2014 Salı

Seyahat Çantamı Hazırlarken - 2

Önceki yazım Seyahat Çantamı Hazırlarken - 1'de çantamın yükünü hafifletmek ve pratik kullanım sağlayabilmek için ürünlerin boyunu nasıl küçülttüğümü anlatmıştım. Şimdi sıra geldi özenle hazırladığımız ürünleri sağ salim götürüp getirmeye.


Taşımak

Tamaaam ürünleri böylece küçük ebata indirdik ama nasıl taşıyacağız. Ben şeffaf kozmetik çantalarını seviyorum. Bunun da bir çok nedeni var.
  • Çantanın dibindekileri bulmak için fazla karıştırmanıza gerek olmuyor, içindekileri görmek daha kolay 
  • Bez çantalara göre temizliği daha pratik, leke tutmuyor
  • Bir aksilik olursa içindeki sıvıların valizin içine bulaşma ihtimali daha az.
Önceki makyaj çantam klasik üstten fermuarlı şeffaf tek gözlü bir çantaydı. O çok eskiyince yerine bunu aldım. Dikdörtgen kapaklı olması çok daha pratikmiş. Hem ürünleri almak daha kolay hem de çantayı dengelemek. İki gözlü olması da hoş. Ben üst göze makyaj makzemelerimi, alt göze ise bakım ürünlerini ve bakım aksesuarlarını koyuyorum.


Makyaj çantaları boy boy çeşit çeşit ama bazen tam aradığımızı bulamıyoruz. Ben bu yüzden herhangi bir kılıfı veya çantayı atmadan önce bir işe yarar belki diyerek uzun süre elimde tutuyorum. İşe de yarıyor. Yumuşak olduğu için gözlüğü korumakta son derece yetersiz olan Elle gözlük kılıfını göz kalemi, far, fırça gibi ufak şeyleri bir arada tutmak için kullanıyorum. Bir nevi kalemliğin boyu kısa ama eni geniş olanı, yani çok uygun. The Balm'ın karton ambalajlarına da pek güvenmediğim için biten Clarins allığımın kılıfını fırçasıyla birlikte Sexy Mama pudram için kullanıyorum. Eminim sizin de elinizde böyle kullanılabilecek kılıflar vardır.


Korumak

Son olarak da korkulu rüyamız akmayı ve kırılmaları engellemeye geldi sıra. Ne kadar dikkatli olursanız olun mutlaka valizinizi alçtığınızda akmış bir şampuan veya parçalanmış bir farla karşılaşmışsınızdır. Bu durumlara da en azından etrafındakileri kurtarmak için akmasından çekindiğim şeyleri temiz olduğundan buz dolabı poşetlerine koyuyorum. Buz dolabı poşetleri pamuklar ve benzeri hijyenik malzemeler için de güzel bir paketleme yardımcısı bence. Akmasını kesinlikle istemediğim şeyleri ise şeffaf streç filmle sarıyorum.


Elbette bunlar ürünlerin şişeleri akıtırsa veya hasar görürse etrafa bulaşmasın diye. Ürünlerin zarar görmemesi için de özellikle uçakla yolculuk edeceksem bakım çantamı valizimin tam ortasına koymaya veya etrafını bir kazak ya da havluyla sarmaya dikkat ediyorum. Eğer çok fazla cam şişe ve benzeri sert ambalaj taşıyacaksanız ürünlerin arasına el havlusu, kağıt havlu gibi yumuşak bir şey koymak birbirlerine çarpıp hasar görmelerini engeller. Eğer serum şişesi gibi çok hassas bir şey taşıyacaksanız bunu penye çorabınızı top yapıp ortasına sokuşturursanız endişelenmenize hiç gerek kalmaz :)

Ayrıca sık seyahat ediyorsanız mutlaka saç fırçanızı, diş fırçanızı ya da temel bazı bakım ürünlerinizi evde unuttuğunuz olmuştur. Ben de çok fazla unuttuğum ve her seferinde unutmayayım diye strese girdiğim için günlük kullandıklarımla yolculukta kullandıklarımı ayırdım. Minik bir fırça ve Watsons'tan aldığım şeffef plastik kutudaki diş fırçası ve macunu sürekli sehayat çantamda hazır ve kullanımı son derece pratik. Bir de yanıma içine el kremi, dudak koruyucusu, günlük ped gibi yolculukta da ihtiyacım olabilecek şeyleri koyduğum küçük çantamı aldım mı tamam.

İyi yolculuklar!

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder