13 Ocak 2015 Salı

Dr. Scheller Narlı Tonik


Bugün karşınızda nazik ve doğal bir tonikle bulunuyorum: Dr. Scheller Narlı Tonik (Dr. Scheller Pomegranate Facial Lotion). Bu tonik üm cilt tiplerine uygun ferahlatıcı/tazeleyici bir tonikmiş. Yaklaşık 8 haftadır kullanıyorum, bitirmeme az kaldı artık yorumlayabilirim diye düşündüm.

Dr. Scheller doğal olduğunu iddia eden bir Alman markası. Ürünlerinde hiç paraben, sentetik renklendirici, mineral yağ ve silikon bulunmuyormuş, ayrıca vegan bir markaymış. Aşağıda toniğin içindekileri görebilirsiniz. Alkol ve parfüm içeriyor. Kokusu gerçekten çok belirgin bir meyve kokusu. Bana pek nar gibi gelmedi, yapay bir koku sanki. Yine de rahatsız olmadım. Alkol içermemesini de tercih ederdim, çünkü bir süredir alkol oranıyla meşhur Clinique Clarifying Lotion'ı kullanıyordum. Yine de pişman değilim çünkü hiç alkol kokusu almıyorum, cildimde de varlığını hissetmiyorum. Alkollü toniklerin çoğu gibi cildimi yakmıyor, kurutmuyor veya tahriş etmiyor. İçinde aloe vera yaprağı özü içermesi çok hoşuma gitti. Aloe veranın cilde çok iyi geldiğini düşünüyorum.


Toniğin ilginç bir özelliği var; çok az miktarda pamuğa dökmeniz yeterli oluyor çünkü tonik cilde temas ettikçe köpürüyor. İnceci yoğun kıvamlı bir köpük oluşturuyor. Pamuk cildinizden kayıp gidiyor. Ne kadar bastırırsanız bastırın, kaç kez aynı yer silerseniz silin teniniz hiç etkilenmiyor. Kullanımı çok konforlu. Arındırma özelliği çok güçlü değil. Diğer toniklerde pamuk çok daha kirli çıkıyordu. Bu tonik de temizliyor ama o kadar değil. Temizleme jeli, maske veya makyajdan arta kalanları temizlemesinden memnunum. Cildimi nemlendiriciye de hazırladığını düşünüyorum. Bunun dışında gözenekleri sıkıştırma, parlamayı önleme, derinlemesine arındırma, nemlendirme gibi etkilerini görmedim. Ürünün zaten böyle vaatleri de yok.


Ürün tüm cilt tipleri için uygun denmiş ama cildi fazladan kurutmasa da bahsettiğim köğün ciltte kururken biraz gerginlik yarattığını düşünüyorum. Bu yüzden kuru ciltlerin hoşlanacağını sanmam. Ürün 150 ml.lik cam bir şişenin içinde. Sabah akşam kullanımla iki buçuk - üç ay yeteceğini düşünüyorum. Cam şişeyi seyahatlerde taşımak zor olsa da sağlıklı olduğu için beğendim. Ağzı resimde gördüğünüz gibi dar, böylece pamuğa gökeceğiniz miktarı kolayca ayarlayabiliyorsunuz.

Özetle Dr. Scheller Narlı Tonik alkol ve parfüm dışında içerik konusunda hassas olanları tatmin edecek bir ürün. Temiz içerikli ve nazik olması en büyük artıları. Diğer taraftan orta-düşük seviyedeki arındırması dışında çok bir etkisinin olduğunu düşünmüyorum. Kışın kullanmam iyi oldu çünkü özellikle yazın cildimin parlamasını önleyecek, cildimi daha iyi arındıracak bir toniğe ihtiyacım oluyor. Denediğime memnunum ama tekrar alacağım bir ürün de değil. Daha iyi ürünler bulabileceğimi düşünüyorum.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder