23 Haziran 2014 Pazartesi

Avene Cleanance Serisi


Avene kardeşimiz bol termal sulu, hassas ciltlere uygun, dermokozmetik bir marka. Cleanance ise onun yağlı-akneli genç problemli ciltler için yarattığı cilt bakım serisi. Ben bu seriyi yağlı noktasından yakalıyorum, akneli değilim ama ruhum genç. 7 hafta kadar bu dörtlüyü bir arada kullandım (yedinci haftada fotoğrafta görünen jel bitti) ve ürünlerin teker teker yorumlarını yazdım. Bakınız, kullanım sırasına göre :

Avene Cleanance Gel (Temizleme jeli)
Avene Cleanance Lotion (Tonik)
Avene Cleanance Emulsion (Nemlendirici)

Yalnız cilt bakımına özen gösteren herkes böyle serileri bir arada kullanmaya çalışmış, sonra biten ürünün yerine başkasını deneyip seriyi bozmuş, sonra beğendiği başka ürünlerle eşlemiş, sonunda da yeniden başka bir seriye başlamıştır. Hep aynı marka ve seri ürünleri bir arada kullanmak faydalı denir ama farklı markalardan sevilen ürünleri döndüre döndüre kullanmanın da tadı başkadır. Ben de işte bu nedenle ürünleri tek tek yazmış olsam da bir de Cleanance serisini anlatmak istedim.

Yedi hafta boyunca istikrarlı şekilde bu ürünleri beraber kullandım. Alkış! O da şöyle oldu: Sabahları yüzümü jel ile yıkayıp tonikledim sonra üstüne  güneş kremimi sürdüm. Akşam eve gelince hafif makyajımı ve güneş kremini makyaj temizleme suyuyla sildim, sonra yüzümü jel ile yıkayıp tonikledim, tonik biraz kendini çekince nemlendiriciyi uyguladım. 6-7 günde bir de banyodan sonra da maskeyi uyguladım. Etkisini daha iyi görebilmek için maskeyi son iki haftada 3-4 günde bir kullanmaya başladım.

Bu dönemde cildim ne harikaydı ne de kötüydü. Güneş kremini sürmediğim akşam saatlerinde cildim ipek gibi olurken gündüz güneş kreminin baskısına dayanamayan cildim parlıyordu. Ayrıca bir ara hormonal dengesizliklerden sivilcelerim çıktı. Elbette bu serideki ürünler bu sivilceleri de engelleyemedi. Cildimi germeden, zedelemeden güzelce temizleyip ihtiyacım olan bakımı sağladı. Cildim hassas veya alerjik değil ama öyle olsaydı bir bonus da ordan alırdı. Aknelerimin, kapalı komedonlarımın kökünü kazıdı, cildim bebek gibi pürüzsüz oldu diyeceğim bir etki de olmadı.

Bu dörtlü içinden bir yıldız seç derseniz zar zor maske derim. Diğerlerine göre benim için daha özellikli, etkili bir maskeydi. Hassas bir cildiniz varsa sizin için yıldız temizleme jeli olacaktır. Benim de maske kadar beğendiğim bir ürün oldu. Aşırı yağlı, nemlendirmeye az ihtiyaç duyan bir cildiniz varsa da nemlendirici ilk tercihiniz olabilir. Tonik de fena değildi ama bıraktığı yapışkan hissi sevmedim.

Özetle ben hassas ve cildine hassasiyet göstermek isteyen yağlı ciltli kişiler bu seriyi gönül rahatlığıyla kullanıp verim alabilir. Eğer tedavi bekliyorsanız, sivilcelerim geçsin, siyah noktalarım yok olsun istiyorsanız etkisi sınırlı olacaktır. Bunun için başka ürünlerden destek almanız veya tıbbi yardım almanız fayda olabilir.

2 yorum: