23 Mart 2017 Perşembe

DDF Glycolic 10% Exfoliating Oil Control Gel



Şu hayatta cildime en iyi gelen şey glikolik asit. Üçüncü kıştır kullanıyorum ve genel olarak sonuçlarından yine memnun kaldım. Glikolik asit ölü cilt hücreleri arasındaki bağı çözüyor, böylece üst deri daha çabuk ve kolay yenileniyor, ölü deriler gittikçe cilt parlıyor, gençleşiyor, pürüzsüzleşiyor. Sivilce oluşumunu azaltıyor. Üstelik nemlendiriyor. Büyün bunları yapabilmesi için ürünün %10 civarında alfa hidroksi asit (AHA, glykolik asiti bir çeşit AHA) içermesi ve pH seviyesinin de 3 ila 4 arasında olması yani limon kadar olmasa da asidik özellik göstermesi gerekiyor. Pirince giderken evdeki bulgurdan olmamak için mutlaka yüksek korumalı bir güneş kremi de kullanmak gerekiyor.

Bu kış kullandığım DDF Glycolic 10% Exfoliating Oil Control Gel %10 glikolik asit içeren, jel yapıda bir üründü. pH seviyesi 4.1'miş. İçindekiler listesinden görebileceğiniz gibi bol miktarda alkol içeriyor, bunun yanı sıra papatya, aloe vera, üzüm tohumu gibi bitkisel özler var. koruyucu olarak paraben değil  phenozyethanol kullanılmış.

Pompalı bir şişede olması güzel. İçine ne kadar kaldığını göremeseniz de, seyahat çantasında yer kaplasa da hijyenik ve şık bir ambalaj. Ben şu yazımda anlattığım alışverişte indirimli almıştım şu sıralar yine internet eczanelerinde indirimli fiyatı 115-125 tl arasında. 48 gram ürün içerdiği düşünülürse pek uygun fiyatlı bir ürün de değil.


Gelelim etkisine... Baştan söyleyeyim şimdiye kadar kullandığım AHA'lı ürünlerin (Alpha Hydrox AHA Souffle, NeoStrata Ultra Smoothing Lotion) en etkisizi DDF Glycolic 10% Exfoliating Oil Control Gel idi. Diğer ürünlerle 2 hafta içinde sonuç alırken bu ürünü çok daha uzun süre kullanmam gerekti. Sonuç olarak cildime yine bir canlılık geldi ama diğer ürünlerle çok daha pürüzsüz bir cildim olmuştu. Sivilceleri önlemede gerçekten etkili. Sonuç almaya başladığım zamandan bu yana (2-3 ay) sadece bir sivilcem çıktı o da hormonal ve bir aydır geçmiyor :)

DDF Glycolic 10% Exfoliating Oil Control Gel alırken ne güzel nemlendirici değil, cildim yapış yapış olmaz diye düşünmüştüm. Çünkü çok yağlı bir cildim var ve birkaç nemlendirici dışında neredeyse tüm nemlendiriciler cildimi yapış yapış yapıyor. Bu durum gündüz güneş kreminin altına glikolik asit kullanmama da engel oluyordu. Bu ürün evet jel şeklinde ama benim hayalimdeki gibi değil. Cilt tarafından emilmeyen, kurudukça bir film tabakasına dönüşen ve dokunursanız soyulan cinsten bir jel. Yani herhangi bir başka cilt ürününün altına kullanmanıza imkan yok ve yapışkanlık kadar sinir bozucu bir hissi var. 

Bunlara ek olarak yüksek oranda alkol içeriyor, kokusundan bile anlaşılıyor. Maalesef alkol sivilce karşıtı ürünlerde çok başvurulan bir içerik. Ürün nadiren de olsa çok hafif yanma hissi veriyor. Bunun nedeni asit mi alkol mü anlayamadım. 

Kısaca glikolik asit uygun oran ve pH'ta olunca mutlaka güzel sonuç veriyor. DDF Glycolic 10% Exfoliating Oil Control Gel de geç de olsa cildimi canlandırdı ve sivilcelerimi azalttı. Yanma-batma hissinin çok az olması da bir artı (bu his ürünün cilde nüfuz ettiğini gösteriyormuş o yüzden çok az olması aslında bir artı mı bilemedim). Diğer taraftan yapısı sinir bozucu, uygun fiyatlı değil, geç etki ediyor, diğer ürünler kadar çok etki etmiyor ve alkol içeriyor. Bu nedenle favorim hala Alpha Hydrox AHA Souffle.

6 yorum:

  1. ddf daha önce hiç kullanmadım ama bir miktar pahalı işte :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternette %50'ye kadar indirime girdiğini gördüm. O şekilde denenebilir.

      Sil
  2. Bu ürünü çok merak ediyordum incelemesini yazdığın harika olmuş ellerine sağlık! Hemmen üstünü çizdim yazdıklarından sonra:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dilerim daha iyilerini kullanırsın. Kullanırsan yaz ben de yeni ürünlere açığım :)

      Sil
  3. Alpha Hydrox AHA Souffle sende okuduğumdan beri aklımda olan bir ürün ama cilt yapım nedeniyle koşa koşa almadım. Bundan ise muhtemel bir ihtiyaç halinde uzak dururum sanırım :) sevgiler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben gelecek kış AHA Souffle'ye dönmeyi planlıyorum. Bu ürünü ancak çok sivilceli ciltlere önerebilirim.

      Sil