6 Aralık 2014 Cumartesi

La Roche Posay Anthelios XL Tinted Extreme Fluid SPF 50


Siz de benim gibi yaz kış yüksek korumalı güneş kremi kullanıyorsanız bitmeyen bir yağsız ve parlama yapmayan krem arayışındasınızdır. Elbette yüzde beyaz bir tabaka bırakmaması ve kolay emilmesi de önemli. Bu uğurda denediğim son ürün La Roche-Posay'in Anthelios XL serisinden renkli ve aşırı akışkan güneş kremi oldu.

Krem gerçekten çok akışkan, parlak bir somon renginde. 50 ml.lik vida kapaklı plastik bir şişesi var. Ambalajı ecnebilerin sleek dediği türden, çok ince kompakt bir şey. Makyaj çantalarına, küçük gözlere rahatlıkla sığıyor.

Kullanmadan önce kremi iyice çalkalamak gerekiyor. Çok akışkan olduğu için dikkatli olmak da gerek. Ben işaret parmağıma azar azar alıp yürümün değişik noktalarına sürüyorum, sonra da dağıtıyorum. Şişenin ağzı fotoğrafta gördüğünüz gibi, ürün miktarını ayarlamakta baya yardımcı oluyor.

Burada kremin rengi birazcık koyu çıkmış, aslında az daha açık ve parlak bir renk.

La Roche-Posay Anthelios XL Tinted Extreme Fluid akışkan olduğu için ciltte çok kolay dağılıyor. Ince bir yapısı var, tamamen mat bir bitişi olmasa da bazı kremler gibi yağlı yağlı parlamıyor. Bütün bunların bir bedeli var tabi, o da alkol. Ürünün kıvamının böyle ince olması için bolca alkol kullanılmış. Kokusundan bile bunu anlmak mümkün. İçindeki diğer şeyler şöyle:
Aqua, Isododecane, Isononyl isononanoate, Alcohol Denat., Dicaprylyl carbonate, Cyclohexasiloxane, Octocrylene, Titanium Dioxide, Isocetyl Stearate, Glycerin, Butyl Methoxydibenzoylmethane, Styrene/Acrylates Copolymer, PEG-30 Dipolyhydroxystearate, Bis-ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, Polymethylsilsesquioxane, Silica, Caprylyl Glycol, Cassia Alata Leaf Extract, Disodium EDTA, Disteardimonium Hectorite, Dodecene, Drometrizole Trisiloxane, Ethylhexyl Triazone, Isopropyl Lauroyl Sarcosinate, Lauryl Peg/ppg-18/18 Methicone, Maltodextrin, Phenoxyethanol, Poloxamer 407, Poly c10-30 Alkyl Acrylate, Propylene Carbonate, Terephthalylidene Dicamphor Sulfonic Acid, Tocopherol, Triethanolamine
Yani içinde parfüm ve paraben yok. Yine de dünyanın en temiz içeriğine sahip değil. Az miktarda kimyasal, ağırlıklı olarak ise fiziksel filitre içeriyor. Suya, tere ve kuma dayanıklıymış. Ben plajda kullanmadım ama uzun günün ardından akşam yüzümü temizlerken pamuktaki turuncu renkten gayet kalıcı olduğunu anladım. Etkin maddeleri arasındaki mexoryl ise son derece 'foto-stable' yani güneş ışığı gördükçe bozulmayan, etkisini kaybetmeyen bir maddeymiş.

Krem gördüğünüz gibi renkli ama bu renk asla cilt kızatıklarını dengeleyecek veya kapatıcılık sağlayacak bir şey değil. Nasıl ki fiziksel filitre içeren güneş kremini sürdüğünüzde hafif bir beyazlık oluşur, bu kremde de ilk anda parlak bir pembelik veriyor. Bence hoş bir görüntü ama sonra bu geçiyor. Zaten ürünün renkli olmasının bence tek nedeni o beyaz tabaka görünümünü engellemek. Aşağıdaki fotoğarfta göreceğiniz gibi krem cilde yedirildikten sonra varlığı belli olmuyor.


Nemlendirici özelliği fazla değil. Ben yağlı ciltli olduğum için bana yetiyor. Kullandığım birçok kreme göre parlama sıkıntısını en az yaşatan ürünlerden biri. Gün içinde parlama sorunum oluyor ama o bu kremi kullanmasam da olurdu diye tahmin ediyorum. Korumasından da son derece memnunum. Yaz ortasından beri kullanıyorum, cildimde yanma, lekelenme, kızarma, kararma gibi sorunlarla karşılaşmadım. Sivilce veya tahriş de yapmadı. Kokusunu ise görmezden gelinebilir buluyorum. 

Bu ürünle ilgili tek sevmediğim şey bazı nemlendiricilerin üstüne uyguladığımda parmaklarımla yedirmeye çalışırken soyulup çıkması oldu. Sanki güneşte yanmış deri veya ciltte kurumuş tutkal gibi yediremeden soyulup elime geldi. Bu sorunu, emilmesini ne kadar beklersem bekleyeyim La Roche-Posay Effaclar Mat nemlendirici, La Roche-Posay Effaclar tonik ve Clinique Dramatically Different Moisturizing Gel'de yaşadım. Şu an nemlendirici olarak NeoStrata Ultra Smoothing Lotion kullanıyorum ve şimdilik öyle bir sorunum yok. Siz de aynı sorunu yaşıyorsanız benim gibi ürünü bolca sürüp pek parmak uçlarıyla masaj yapmadan şöyle bir yayıp bırakmayı deneyebilirsiniz, işe yarıyor.

3,5-4 aydır düzenli kullanıyorum, şişenin üçte ikisi bitti. İnce yapılı olduğu için bol bol kullanmama rağmen beni iyi idare ediyor bence. Bitirince Clarins UV Plus kremini ve sonra da Shiseido'nun bir kremini denemek istiyorum. Daha mat ürünler bulabilirim diye düşünüyorum ama La Roche-Posay Anthelios XL Tinted Extreme Fluid de her zaman performans/fiyat oranı yüksek bir ürün olarak aklımın bir köşesinde olacak.

6 yorum:

  1. Ürün yazısını okuyunca aklıma takılan ilk şey madem hiçbir kapatma, renk verme cilt tonunu dengeleme özelliği yok, neden renkli güneş kremi? Clarins UV Plus yağlı ciltlerde parlama yapıyor diye okudum hatırlıyorum. Avene emulsion spf 50'yi ve avene cleancense spf 30 u öneririm karma yağlı cildime iyi gelen güneş kremleriydi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıda da belirttiğim gibi renkli olmasının nedeninin ciltte beyaz tabaka görüntüsü bırakmamak olduğunu düşünüyorum. Bu ürünün beyaz olanı da var ve hemen herkes beyaz iz bıraktığını söylemiş. 30 faktör bana az ama Avene 50 spf'i de defterime yazdım. Clarins'i de artık deneyip göreceğiz :)

      Sil
  2. Merhaba blogunuzu yeni keşfettim ve takibe aldım ben de bloguma beklerim sevgiler :)
    makyajtavsiyem.blogspot.com.tr

    YanıtlaSil
  3. Ya bu faktör olayı için ne düşünüyorsunuz. Bende çok beyaz tenliyim normalde 50 kullanıyoarum ama 30olsa da olur diyorlar pek bir farkının olmadığını söylüyorlar. Siz ne düşünüyosunuz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Benim cildim çok kolay lekeleniyor o yüzden ben 50 faktörü tercih ediyorum. Senin de güneş alerjin vs. varsa 50'yi tercih edebilirsin. Böyle özel bir durum yoksa gün içinde tekrar uygulanarak 30 faktör de kullanılabilir belki.

      Sil