29 Ocak 2016 Cuma

Lancome Tonique Douceur


Yağlı ciltliyim, toniğin cildimi arındırmasını isterim. Cilt bakımında Dior, Lancome, Chanel gibi markaların ismine para verildiğini, dermokozmetik markaların en iyi tercih olduğunu düşünürüm. O zaman Lancome Tonique Douceur'ü nasıl aldım, neden kullandım?

Olay şöyle gelişti; alkollü toniklerden sıkılmıştım. Cildimi yormayacak bir şeyler almak istiyordum. Üstelik tonik hemen biten bir şey olduğu için hesaplı olmasını da istiyordum. Free shop'ta Clarins UV Plus High Protection Day Screen'i ararken Lancome Tonique Douceur'u gördüm. 400 ml. olmasına rağmen sadece 20 küsür avroydu, avro şimdiki kadar pahalı değildi ve ürün alkolsüzdü. Ben de neden olmasın dedim.

Lancome Tonique Douceur makyaj temizliğini tamamlayarak cildi nelendirmeyi ve yumuşatmayı vaad ediyor. Tüm cilt tiplerine uygun olduğu iddiasında. İçeriği ise şöyle:
SU, GLYCERIN, SODIUM CITRATE, CI 42090 / BLUE 1, CI 14700 / RED 4, PEG-60 HYDROGENATED CASTOR OIL, CHLORPHENESIN, SAMBUCUS NIGRA FLOWER WATER, LINALOOL, BENZYL ALCOHOL, PROPYLPARABEN, ALPHA-ISOMETHYL IONONE, GERANIOL, ROSA CENTIFOLIA FLOWER WATER, ROSA CENTIFOLIA WATER / ROSA CENTIFOLIA FLOWER WATER, METHYLPARABEN, TETRASODIUM EDTA, CITRONELLOL, HEXYLENE GLYCOL, PARFUM
Yani ürünün içeriği aslında su ve gliserinden oluşuyor. İçinde bir miktar gül suyu da var. Parfüm, renklendirici ve paraben içeriyor. Hatta alkolsüz olduğu belirtilse de benzil alkol var, yalnız bu alkol cildi kurutucu alkollerden değil anladığım kadarıyla. Özetle içeriği doğal kozmetik sevenlere göre değil ve mucizeler yaratacak kimyasallar da içermiyor.


Yoğun tatlı bir gül kokusu var. Cilde uygulanması son derece kolay. İlk yanda hafif yapışkan bir his bıraksa da kısa zamanda kuruyor ve geriye nemli bir cilt bırakıyor. Benim yağlı cildim için yeterli nemlendirmeyi sağlıyor. Karma veya daha kuru bir cilde sahipseniz nemlendirici için güzel bir hazırlayıcı olacaktır. Ayrıca son derece nazik bir ürün, ben göz çevreme dahi uyguluyorum. Sivilce, alerji, yanma gibi şikayetlere yol açmadı. Aksine uyguladığım anda bir ferahlama, cildimde rahatlama hissediyorum.

Şişesi gayet şık yalnız ben çevirmeli kapakları pratik bulmuyorum. Bir de ağız kısmındaki büyük delik birçok kişiye zorluk çıkaracaktır. Ben pamuğu ağız kısmına kapatıp şişeti ters çeviriyorum. aslında bu yöntemle yeteri kadar ürün pamuğa alınarak kullanılabiliyor, sadece elin biraz alışması lazım. Belki de bu şekilde azar azar kullandığım için gayet bereketli bir ürün olduğunu düşünüyorum.

Kısaca Lancome Tonique Douceur cildi yatıştırıp nemlendiren nazik bir tonik o kadar. Severek kullanıyorum ama bu etki elde etmek için etiket fiyatının yarısının bile verilmesinin saçma olacağını düşünüyorum. Eğer 400 ml.lik ürünü yaklaşık 70 liraya almamış olsaydım pişman olurdum. Hiç de kıymetli olmayan içeriği, hoş ama devrim niteliğinde olmayan etkisiyle asla yüzlerce lirayı hak etmiyor. Ama benim gibi çok uygun bir fiyata bulursanız ve nemlendirici bir tonik arıyorsanız severek kullanabilirsiniz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder