11 Mart 2015 Çarşamba

La Roche-Posay Effaclar Mat Nemlendirici


La Roche-Posay markasının yağlı ciltler için olan Effaclar serisini yüz temizleme jelinden toniğine kadar neredeyse tüm ürünleriyle kullanıp burada da yazdım. Onlarla birlikte serinin nemlendirici kremi olan Effaclar Mat'ı da kullandım ama bir türlü yazamadım.

La Roche-Posay Effaclar Mat nemlendiricinin vaadi cildi nemlendirirken cildin yağ salgısını düzenlemek, parlamayı engellemek ve gözeneklerin genişlemesini durdurmak. Jel yapıda bir krem. 40 ml.lik tüp ambalajda ve etiket fiyatı 54,90 lira.


Öncelikle şunu söyleyeyim nemlendirmesi benim yağlı cildime yeterli geldi. Clinique Dramatically Different Jel Nemlendirici mesela bazen yeterli gelmiyordu, gerginlik hissini almıyordu. Bu kremle kış aylarında bile bu sorunu yaşamadım. Başka bir beğendiğim özelliği cilt tarafından hemen emilmesi. Birazcık yoğun yapısı olsa da ciltte hemen eriyor. Uygulanır uygulanmaz cilde bir matlık veriyor. Gündüzleri güneş kremi kullandığım için gün içindeki matlık performansını bilmiyorum ama akşam ları yatıncaya kadar beni baya idare ediyor.


Şimdi gelelim biraz da ürünün kötü taraflarına. İçeriğinde paraben olmasa da çok temiz değil. Su ve gliserinden sonra içinde en bol şey bir silikon çeşidi olan dimethicone. Bazıları bu ve benzeri içeriğe çok karşı olsa da ben zararlı olduğunu düşünmüyorum. Silikon cildi kaplayarak nemini koruyor, matlaştırıyor ve pürüzsüzleştiriyor. Bunu yaparken gözenekleri tıkadığı, sivilceye neden olduğu, cildi havasız bıraktığı da söyleniyor. Ayrıca cilde gerçek bir bakım yapmadığı, etkisinin geçici olduğu da bir gerçek. Benim cildimde silikonlu ürünler sivilce veya alerji yapmadığı için ben kullanmakta bir sakınca görmüyorum. İçindeki salisik asit etkisini sevdiğim, masum bir madde. Kremde ayrıca parfüm ve alkol de var. Alkol de çoğunluk tarafından sevilmeyen ama aşırı olmadıkça yağlı ciltlere zarar vermediğini düşündüğüm bir madde. 


Yalnız ben La Roche-Posay Effaclar Mat'ı kullanmaya başladığımda hafif bir kokusu varken şu an kolonya gibi, yani alkol kokuyor. Ayrıca ilk zamanlarda olmayan bir şey daha olmaya başladı; kremi sürdükten saatler sonra bile eğer biraz fazla kaçırdıysam cildimden soyup çıkarabiliyorum. Parmaklarımla üfeleyince elime geliyor. Kısacası son kullanım tarihi geçmemesine rağmen performansının bu kadar aşağı gitmesi beni üzdü.

Sevdiğim tarafları olsa da bahsettiğin kötü özelliği yüzünden tekrar almayı düşünmüyorum. Güzel olsa da eşi bulunmaz bir ürün değil. Eğer kremleri sabah akşam kullanıp hemen bitiriyorsanız siz tercih edebilirsiniz.

6 yorum:

  1. Lrp nin ürünlerine parfüm,alkol koymasına deli oluyorum:(( Effaclar H kullanmıştım ben de. Parfüm çok rahatsız etmişti nemlendirmesi de eh işteydi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben bu kremdeki parfümden rahatsız olmamıştım ama sonradan ortaya çıkan alkol kokusu moralimi bozdu :) Aslında alkol ürünün ince yapılı olmasını sağlayan benim karşı olmadığım bir içerik, tabi kokmadığı ve cildimi tahriş etmediği sürece. Neyse bitmek üzere çok çok az kaldı.

      Sil
  2. 2 kere nemlendırıcısını kullanıp memnun kalmıştım sanırım tekrar alacağım, araştırmaya çıktım nette . Sıvılceler içinde birkaç yazısını gördüm . effaclar duo ' yu kullandınmı buarada sıvılcelere karşı savaş açan jel hani :) memnun kaldınmı kullandıysanda yorumunu beklemekteyim .
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Onu kullanmadım ama sivilceler açısından aha içeren ürünlerden güzel sonuçlar aldım.

      Sil
  3. merhaba ben daha bugun aldim fakat surer surmez bi sure cayir cayir yaniyor suratim bu normal mi ?? yoksa kullanmayi birakmali miyim ??

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bence kullanmayın. Tarihi geçmiş, bozulmuş olabilir veya size alerji yapmış olabilir. Zira bu üründe rahatsızlık verse de aslında iyi bir iş yapan retinol, aha gibi içerikler yok; silikon içeriği yüksek sade bir nemlendirici. Cildi rahatlatması lazım, yakması çok garip.

      Sil